Reklamációs feltételek
Reklamációs feltételek
Reklamációt csak az eladótól vásárolt, és a vevő tulajdonát képező áru esetén lehet érvényesíteni.
Amennyiben a tulajdonjog még nem szállt át az eladóról a vevőre, a vevő a hatályos jogszabályok értelmében csak a teljes kifizetés után élhet reklamációval a Polgári Törvénykönyv 151. §-a szerint.
Ha a vevő fogyasztó – természetes személy –, a kínált termékre 24 hónap garancia vonatkozik, hacsak másként nincs feltüntetve, és a Fogyasztóvédelmi törvény valamint a Polgári Törvénykönyv alapján járunk el.
Ha a vevő nem fogyasztó, akkor a Kereskedelmi Törvénykönyv rendelkezései szerint kell eljárni.
A jótállási idő a termék vevőhöz történő kézbesítésének napján kezdődik.
A vevő köteles a hibát haladéktalanul jelezni az eladónál, amint azt felfedezte.
A hibákért való felelősség nem vonatkozik az alábbi okokból keletkezett hibákra:
-
mechanikai sérülés, amelyet a vevő okozott,
-
helytelen kezelés a használati útmutatóban foglaltaktól eltérően,
-
a termék nem rendeltetésszerű körülmények közötti használata,
-
a dokumentációban, általános irányelvekben, műszaki normákban vagy biztonsági előírásokban foglaltakkal ellentétes használat.
A hibákért való felelősség nem terjed ki a természeti katasztrófák során keletkezett károkra sem.
A hibákért való felelősség nem vonatkozik a termék (vagy annak része) rendeltetésszerű használatából eredő természetes elhasználódásra sem. A termék rövidebb élettartama nem minősül hibának és nem reklamálható.
A reklamált árut postai úton (utánvét nélkül) vagy személyesen kell eljuttatni a megadott címünkre. A terméket megfelelően kell becsomagolni, hogy szállítás közben ne sérüljön meg. A termékhez mellékelni kell a vásárlást igazoló bizonylat (számla) másolatát, és javasoljuk a kitöltött reklamációs űrlap csatolását. Reklamációt kizárólag írásban (postai úton) vagy személyesen lehet benyújtani, e-mailen nem.
Az eladó köteles a reklamáció átvételét megerősíteni és a vevőnek visszaigazolást adni. A reklamáció érvényesítésének napja a kézbesítés napja. Ha a visszaigazolás nem adható ki azonnal, azt indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a reklamációs eljárás lezárásával együtt kell megadni. Az eljárás eredményéről írásbeli értesítést küldünk.
Az eladónak kötelessége a reklamációt 30 napon belül elbírálni. E határidő letelte után a vevő elállhat a szerződéstől és visszakaphatja a teljes vételárat, vagy kérheti a termék cseréjét.
A vevő jogai reklamáció esetén:
-
Javítható hiba esetén a vevő jogosult ingyenes, megfelelő és időben történő javításra. A javítás módjáról az eladó dönt. A vevő kérheti a termék cseréjét is, ha az nem okoz aránytalan többletköltséget az eladónak.
-
Ha a hiba nem javítható, és akadályozza a rendeltetésszerű használatot, a vevő választhat a termék cseréje vagy a szerződéstől való elállás (pénzvisszatérítés) között.
A reklamáció akkor tekinthető lezártnak, ha a reklamált terméket visszaadtuk, kicseréltük, a vételárat visszafizettük, a vevőt a teljesítés átvételére írásban felszólítottuk, vagy a reklamációt indokoltan elutasítottuk.
A termék sértetlenségét az átvételkor ellenőrizni kell. Javasoljuk a terméket a futár jelenlétében kibontani és ellenőrizni. A futár részére adott aláírással kijelenti, hogy a csomagolás sértetlen.
Ezek a reklamációs feltételek az Általános Szerződési Feltételek elválaszthatatlan részét képezik, és az eladó fenntartja a jogot ezek módosítására előzetes értesítés nélkül.
Eljárás:
A reklamációs űrlap kitöltése után a hibás terméket a weboldalon megadott címünkre kell küldeni. Utánvétes csomagokat nem veszünk át.
A hibás termék megvizsgálása után a hatályos jogszabályok alapján járunk el.
Fogyasztói jogviták alternatív vitarendezése (ADR)
-
február 1-jén hatályba lépett a 391/2015 sz. törvény az alternatív vitarendezésről és egyes törvények módosításáról. Ennek célja, hogy a fogyasztók gyorsan, hatékonyan, kevésbé formálisan és lehetőleg ingyenesen, vagy minimális költséggel oldják meg vitájukat az eladóval.
Ki foglalkozik a fogyasztói jogvitákkal?
A nyilvántartásba vett szervezetek hálózata, amelyekhez a fogyasztók fordulhatnak, ha vitás helyzetük van az eladóval. A szervezetek bíróságon kívül oldják meg a vitát, kevésbé formális módon, de a törvény által előírt eljárás szerint.
Eljárás:
Ha a fogyasztó elégedetlen az eladó reklamációkezelésével vagy úgy véli, hogy jogait megsértették, kérheti az eladótól a helyzet orvoslását. Ha erre 30 napon belül nem kap választ, vagy elutasító választ kap, fordulhat az illetékes ADR szervezethez.
A szervezet megvizsgálja a kérelem jogosultságát, és dönt az ADR eljárás megindításáról. Ha az okok fennállnak, visszautasíthatja a kérelmet is, erről értesíteni kell a fogyasztót.
Az ADR megindítása után a szervezet felveszi a kapcsolatot mindkét féllel, és megkísérli rendezni a vitát. Az ügyet 90 napon belül kell lezárni, kivételes esetekben ez meghosszabbítható.
Az ADR lezárása
Az ADR célja kompromisszumos megoldás és megállapodás elérése.
Ha ez nem sikerül, és bizonyítható a fogyasztó jogainak megsértése, a szervezet állásfoglalást készít, amely bírósági eljárás alapjául szolgálhat.